You can't expect me to be fine, I don't expect you to care

Det där med att folk alltid gnäller om att man dricker för mycket, vad fan är grejen?
Helt allvarligt?

"Du är en jävla spritsvamp" fick jag höra senast i måndags. Vad är det för fel med att gå ut en måndag på SOMMAREN och ta en bärs eller två? Det är sommar och alla uteserveringar är fulla med folk som dricker.
Dessutom kom kommentaren från en som svepte 2 plattor bärs och en flaska sprit på 2 dagar.
DET är skillnad.

Och ja, jag dricker väl kanske minst en gång varje helg. Nästan iallfall. Men gör det mig då till någon jävla alkolist? Jag hade förstått om jag hade druckit varenda jävla dag i veckorna. Vilket jag absolut inte gör.

Hade jag istället suttit hemma och stickat en halsduk eller löst korsord om helgerna så hade ingen klagat.
Jag förstår liksom inte vad problemet är. Jag blir bara så jävla trött på folk som måste yttra sig. För att dom har ett så förbannat tråkigt jävla liv.

Jag har ingen pojkvän att spendera helgerna med.
Jag har inget barn som gör att jag måste vara hemma om helgerna istället för att ränna ute.

Jag har absolut ingenting som gör att jag måste sitta hemma och vara tråkig. Sen att man väljer det själv är väl en annan femma. Men jag vill INTE sitta hemma och ha tråkigt. Det kan tråkmånsarna stå för tycker jag.
Sitt hemma och titta på allsång på skansen, lotta på liseberg, på spåret eller vad fan ni vill.

Vill jag gå ut och roa mig så gör jag väl det om jag vill. Hela livet är en fest helt enkelt. Tills jag kommer till den punkten i mitt liv att jag vill stadga mig. Vilket inte känns aktuellt just nu på väääldigt länge.

Bara bittra och tråkiga människor som måste fläka ur sig något sådant. Fy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0